Ce ne-am propus?
• Sa raspundem nevoii de informare rapida, corecta si permanenta a elevului de gimnaziu.
• Sa incadram matematica in cultura necesara fiecaruia.
• Sa dovedim utilitatea tuturor cunostintelor de matematica din gimnaziu si sa cultivam ideea de invatare continua.
• Sa eliminam precautiile axiomatice exagerate in favoarea accesibilitatii notiunilor.
• Sa acoperim cu notiuni si metode noua programa de matematica pentru gimnaziu, aprobata prin OM 3393/28.02.2017.
Ce am facut?
• Am considerat matematica un limbaj universal de descriere a lumii prin numere si figuri geometrice, care permite tuturor celor ce il folosesc sa se inteleaga.
• Am conceput acest dictionar ca un instrument de lucru in care elevul, si chiar parintele, sa gaseasca fiecare notiune necesara si utila in matematica gimnaziului. Notiunile-cheie, ordonate si explicate in ordine alfabetica, sunt marcate prin caractere ingrosate. Notiunile importante, explicate sub titlul unei notiuni-cheie, sunt marcate prin litere colorate.
• Am realizat in premiera un dictionar care inventariaza metodele de rezolvare a problemelor de matematica pentru gimnaziu.
• Am sustinut fiecare definitie cu exemple, comentarii, desene care permit clarificarea si fixarea notiunilor. Astfel, notiunea care este definita in partea stanga a paginii este clarificata prin
exemplele oferite in partea dreapta a paginii.
• Am explicat unele notiuni care fac legatura cu matematica ce se studiaza in liceu, cat si unele notiuni care nu sunt prevazute in programa, dar pe care le consideram importante.
• Am conceput explicatiile in asa fel incat sa raspunda in permanenta unei intrebari firesti varstei:
La ce-mi foloseste?
• Am alcatuit un index clarsi complet, usor utilizabil.Acesta este plasat la sfarsitul dictionarului si contine toate notiunile, ordonate alfabetic, cu precizarea paginii la care se regasesc in dictionar.