Prin continutul sau, caietul este un instrument de lucru util si atractiv pentru aprofundarea cunostintelor de citit-scris. Sarcinile de lucru dezvolta, in principal, deprinderi de scriere corecta si caligrafica, capacitatea elevilor de a exprima in scris idei si sentimente, dar ofera si contexte de exersare a actului citirii, de imbogatire a vocabularului. Sarcinile de lucru sunt atractive, au grade diferite de dificultate, ofera contexte multiple si variate de exersare a scrisului, de automatizare a citirii si de constientizare a continutului citit. Jocurile au o pondere semnificativa si ofera posibilitatea realizarii transferului catre alte discipline.
Prin maniera in care este structurat, caietul contribuie la optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare, cele noua unitati de invatare oferind elevilor contexte de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor de citit-scris, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati.
Comunicare in limba romana – Caiet pentru clasa I (Varianta - Mihailescu, Pitila) are urmatoarele note definitorii:
- respecta in totalitate programa scolara de Comunicare in limba romana pentru clasa I;
- poate fi utilizat ca auxiliar al oricarui manual Comunicare in limba romana pentru clasa I, ca o resursa care poate completa manualul scolar la nivelul aplicatiilor;
- contine sarcini de invatare cu grade diferite de dificultate, care permit elevilor sa aplice si sa transfere, in alte contexte, achizitiile dobandite;
- sarcinile de lucru au, pe langa rolul formativ, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii, ancorarea acesteia in realitatea vietii in care elevul este parte activa.