Prefata/ 7
Foreword/11
Introducere: trecerea controlului intern managerial de la teorie la practica/ 15
Capitolul 1. Necesitatea implementarii controlului intern managerial /21
Capitolul 2 organizarea controlului intern managerial/ 33
2. 1. Responsabilitatea organizarii si functionarii controlului intern managerial / 33
2. 2. Constituirea structurii organizatorice in domeniul controlului intern managerial /35
2. 3. Componenta comisiei de monitorizare/ 36
2. 4. Modul de organizare si de lucru al comisiei de monitorizare /42
2. 5. Atributiile comisiei de monitorizare/ 46
2. 6. Deficiente privind organizarea activitatii de control intern managerial /48
2. 7. Activitatile si documentele minimale necesare pentru organizarea sistemului de control intern managerial/ 49
2. 8. Criteriile minimale cantitative si calitative pentru evaluarea modului de organizare a sistemului de control intern managerial / 49
Capitolul 3 planificarea activitatilor privind controlul intern managerial / 53
3. 1. Programul de dezvoltare in domeniul controlului intern managerial / 53
3. 2. Activitatile si documentele minimale necesare pentru planificarea in domeniul sistemului de control intern managerial / 56
3. 3. Criteriile minimale cantitative si calitative pentru evaluarea modului de planificare a activitatilor privind sistemul de control intern managerial / 57
Capitolul 4 implementarea standardelor de control intern managerial/ 59
4. 1. Modelul de control din sectorul public romanesc /59
4. 2. Ce este controlul intern managerial?/ 60
4. 3. Arhitectura codului controlului intern managerial al entitatilor publice / 62
4. 4. Etapele implementarii standardelor de control intern managerial /64
4. 5. Implementarea sistemului de control intern managerial din sectorul public in cazul existentei altor sisteme de management /69
4. 6. Erori posibile in implementarea si dezvoltarea controlului intern managerial / 72
4. 7. Mediul de control / 74
4. 7. 1. Implementarea standardului 1 - etica si integritatea / 74
4. 7. 2. Implementarea standardului 2 - atributii, functii, sarcini /93
4. 7. 3. Implementarea standardului 3 - competenta, performanta/ 111
4. 7. 4. Implementarea standardului 4 - structura organizatorica / 120
4. 8. Performante si managementul riscului / 129
4. 8. 1. Implementarea standardului 5 - obiective / 129
4. 8. 2. Implementarea standardului 6 - planificarea / 148
4. 8. 3. Implementarea standardului 7 - monitorizarea performantelor/ 158
4. 8. 4. Implementarea standardului 8 - managementul riscului / 175
4. 9. Activitati de control / 204
4. 9. 1. Implementarea standardului 9 - proceduri / 204
4. 9. 2. Implementarea standardului 10 - supravegherea / 226
4. 9. 3. Implementarea standardului 11 - continuitatea activitatii/ 236
4. 10. Informarea si comunicarea / 247
4. 10. 1. Implementarea standardului 12 - informarea si comunicarea/ 247
4. 10. 2. Implementarea standardului 13 - gestionarea documentelor/ 256
4. 10. 3. Implementarea standardului 14 - raportarea contabila si financiara / 261
4. 11. Evaluare si audit/ 265
4. 11. 1. Implementarea standardului 15 - evaluarea sistemului de control intern managerial / 265
4. 11. 2. Implementarea standardului 16 - auditul intern / 283
Capitolul 5 concluzii/ 301