Tinand seama de competentele vizate prin programa de examen, precum si de exigentele firesti ale studiului matematicii, am gandit o structura complexa si eficienta, lucrarea continand un memorator, 14 teme/lectii recapitulative din materia pentru examen a claselor V-VIII si 70 de teste dupa modelul subiectului de examen. La primele teste, elevul poate completa raspunsul in spatiul alocat, ca un exercitiu de redactare necesar in perspectiva viitoarelor evaluari, care impun un ritm de lucru si niste obiective precise. In plus, copiii si antrenorii lor au posibilitatea de a studia metodic baremele specifice noului tip de subiect, testele fiind insotite de raspunsuri si sugestii de rezolvare care le ofera un feedback necesar si imediat, astfel incat nivelul de pregatire se poate verifica prin autoevaluare.
Problemele au, in general, un caracter aplicativ, dar si unul ludic, iar reperele teoretice constituie o forma utila de sistematizare a aparatului conceptual necesar rezolvarii subiectelor, precum si lucrului de zi cu zi, in clasa si acasa.