,,Cine o cunostea pe Cristina Modreanu ca jurnalista si cronicar de teatru va fi placut impresionat(a) sa afle de recentele sale pasiuni <>: in ultimii ani a lucrat efectiv in cercetare istorica, fiind astazi asociata Universitatii <> din Cluj ca cercetatoare. Iar subiectul abordat e unul de tinuta: istoria teatrului ca parte a istoriei lumii romanesti in timpul regimului comunist. Fiind, in raport cu societatea, un regim <> si totalitar, comunismul nu putea pierde din vedere scena teatrelor. Mesajele transmise aici, personajele create de scenaristi, regizorii in voga sau actorii cu priza la public s-au aflat, logic, in atentia Securitatii. Cristina Modreanu a avut curiozitatea de a cauta aceste dosare la CNSAS. Si, plecand de la un studiu de caz initial axat pe teatre din Timisoara, ulterior extins spre Bucuresti, autoarea cauta logica acelui <> estetic devenit tactica de opozitie a unor intelectuali fata de regimul politic.