Pachet Nikos Kazantzakis

Nikos Kazantzakis
154,00 RON 123,20 RON
Pachetul contine 4 titluri:
1. Zorba Grecul
2. Jurnal De Calatorie Rusia 
3. Jurnal de calatorie: Japonia, China
4. Gradina de piatra
Stoc epuizat

Durata de livrare: 1-3 zile lucratoare

Cod Produs: pachet_nikos_kazantzakis Ai nevoie de ajutor? 0733.940.772
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)
Zorba Grecul
Anthony Quinn este protagonistul filmului "Zorba Grecul", dupa celebrul roman "Viata si peripetiile lui Alexis Zorbas"  al lui Nikos Kazantzakis. Realizat in 1964 de regizorul Mihalis Kakoyannis, filmul a fost incununat cu 3 premii Oscar. Romanul a fost publicat in peste 100 de tari.

"Zorba Grecul" - de la celebrul film realizat in 1964 de Mihalis Kakoyannis si incununat cu 3 premii Oscar. Pentru tanarul narator intelectual, intalnirea cu Zorbas, intr-o dimineata cetoasa, pe tarmul Greciei continentale, se dovedeste providentiala: calauzit de noul sau prieten, acesta descopera atat frumusetea aspra a unei umanitati atemporale, cat si raspunsul la intrebarile metafizice care il condamnau la inactiune. Asemenea lui Falstaff sau lui Sancho Panza, Zorbas ii ofera o noua cheie a intelegerii lumii. Datorita lui, naratorul indrazneste sa caute dragostea; alaturi de el, asista neputincios la spectacolul violentei si al mortii.

Jurnal De Calatorie Rusia
Dupa romanele Zorba GreculHristos rastignit din nouUltima ispita a lui Hristos si Fratricizii, memorialistica reprezinta partea cea mai valoroasa a operei lui Kazantzakis si se bucura de aceeasi celebritate.

Jurnal de calatorie: Japonia, China
 Jurnal de calatorie. Japonia, China
Cu un Epilog de Eleni Kazantzaki

Calatoria e ca o partida de vanatoare fascinanta, pornesti fara sa poti ghici ce pasare o sa-ti iasa in bataia pustii. Calatoria e ca vinul, bei si nu stii ce viziuni o sa-ti bantuie prin cap. Desigur, calatorind gasesti mereu ceea ce porti in tine. Cei ce sufera si iubesc dialogheaza intr-o comuniune tainica cu peisajul pe care-l vad, cu oamenii pe care-i intalnesc, cu intamplarile pe care le aleg. De aceea orice calator adevarat creeaza, intotdeauna, tara pe care o viziteaza.
Patru tari imense stau astazi fata-n fata: China, Rusia Sovietica, America si Japonia. Aici, in Pacific, se va juca marele joc, viitorul razboi. Vai si-amar de cei invinsi, poate si de invingatori! Marea isprava pe care trebuie s-o implineasca nu doar Japonia, ci intreaga omenire, daca vrea sa se salveze, este aceasta: sa dea noului ei trup, devenit urias in urma cuceririlor materiale, un suflet la fel de urias. - Nikos Kazantzakis

"Orice calator adevarat creeaza, intotdeauna, tara pe care o viziteaza", spunea Nikos Kazantzakis. El insusi un neobosit calator, marele scriitor grec a imbogatit literatura tarii sale si a lumii cu cateva jurnale de calatorie, adevarate capodopere ale genului. Rod a doua voiaje in Orientul Indepartat (primul in 1935, in calitate de corespondent de presa, al doilea in 1957, insotit de tovarasa sa de viata, Eleni), jurnalul de fata ofera, pe langa informatii pe care nici cel mai performant ghid turistic de astazi nu le cuprinde, o incursiune in istoria unora dintre cele mai vechi civilizatii ale lumii, aflate in momente de rascruce, inainte si dupa al Doilea Razboi Mondial. Gama sentimentelor prin care-l poarta pe autor peregrinarile sale asiatice – de la bucurie nestavilita, entuziasm si admiratie pana la tristete ingrijorata, uimire inefabila ori extaz – capata in pagina scrisa o vibratie impresionanta. Observatia patrunzatoare, lucida alterneaza cu efuziunea lirica, plina de emotie. Este, poate, cartea cea mai poetica a lui Kazantzakis, unde regasim, in efigia creatiei literare, chipul etern a doua tari si doua universuri – Japonia, o "Afrodita orientala", si China, "testoasa natiunilor". - Elena Lazar

Dupa romanele Zorba Grecul, Hristos rastignit din nou, Ultima ispita a lui Hristos si Fratricizii, memorialistica reprezinta partea cea mai valoroasa a operei lui Kazantzakis si se bucura de aceeasi celebritate. Kazantzakis nu e un calator de rand. El este calatorul filozof caruia locurile vazute, oamenii, creatiile lor, istoria lor, credintele si obiceiurile lor ii trezesc reflectii adanci asupra existentei si destinului omenesc, reflectii care prin frumusetea exprimarii aprind sufletul cititorului, iar prin indrazneala lor ii starnesc mintea catre meditatii rodnice – spirituale, morale si estetice. - Ion Diaconescu

Traducere si note de Ion Diaconescu si Elena Lazar

    Fragment din volumul "Jurnal de calatorie: Japonia, China" de Nikos Kazantzakis:
 
    "China e vesnica. Campie infinita, rodnica, verde ca smaraldul primavara, gri-argintie vara, miloasa, laptoasa, ca o mama; la sanii ei se-apleaca si sug copiii sai, un furnicar in pijamale albastre de bumbac.
    Orez, bumbac, trestie de zahar, duzi, arbori de ceai, fluvii uriase ce curg navalnic o adapa cu valurile lor din calcaie pana-n varf. Toate aici, in China, sunt linistite, lente si simple, fara podoabe fistichii, eterne. Aici nu gasesti nici urma din explozia frenetica si graba plina de nerabdare din regiunile tropicale, stapanite parca de o furie de distrugere si creatie. Aici, in China, ritmul e rabdator si profund; nu se grabeste, actioneaza ca si cum ar fi nemuritor. Stie ca miscarile rapide si nervoase sunt efemere si nu se potrivesc gravitatii si eternitatii pamantului.
    Generatii trec, oameni, pamanturi si ape colaboreaza pasnic, in ritmul sigur, rumegator al fertilitatii. Ai zice ca adevaratul zeu al Chinei este mintea inteleapta, perfect echilibrata a lui Confucius. Cand deodata se-ntampla ceva uluitor: furia brusca ce-l cuprinde pe chinez si-l face sa se catere pe acoperis si sa „injure strada" spumegand pune stapanire si pe peisajul Chinei. Uragane dezradacineaza orase, paduri; fluvii isi schimba cursul, acopera cu mal mii de sate, ineaca milioane de oameni; in spatele mastii senine si binevoitoare a lui Confucius se iveste sarcastic zeul salbatic, bautor de sange, sumbrul suveran al Chinei, Dragonul cu solzi verzi.
    Dar furtuna trece, omuletii rasar din nou din mal, isi recladesc colibele, deschid noi cursuri, ara si prasesc din nou pamantul. Masca este fixata din nou si Confucius reapare, zambind linistit, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Stie prea bine ca nu e in interesul omului sa se gandeasca la abis.
    Zile-n sir am umblat prin campiile chineze, gandindu-ma ce fluvii de sudoare si de lacrimi trebuie sa fi varsat chinezii ca sa se nasca China. Cantecele lor stravechi il glorifica pe Stramosul care a defrisat pustiurile salbatice, a dat foc ciulinilor si a deschis cu o piatra ascutita maruntaiele pamantului pentru a elibera samanta.

  Nesfarsite intinderi de ciulini.
  De ce le-au dat foc stramosii?
  Ca sa putem semana noi, urmasii.
  Ogoarele si carele sa fie doldora de roade!
  Abundenta! Abundenta!
  Sa se indestuleze casele oamenilor!

    Zhouli, stravechea Carte sfanta chineza, scrisa cu o mie de ani inainte de Hristos, regleaza, de mai bine de treizeci de veacuri, conlucrarea ciclica, neincetata, dintre om si pamant. Toate se ridica din pamant, toate se-ntorc in pamant. Universul este sarpele mistic care-si musca coada, formand un cerc sacru. Toate sunt sacre, fiindca toate se transsubstantiaza si circula in interiorul uriasului sarpe. Cap si coada se unesc.”

Gradina de piatra

Scris in limba franceza la Egina, in 1936, la intoarcerea din calatoria in Extremul Orient, si publicat in 1959 in Franta, dupa ce o traducere in neerlandeza vazuse lumina tiparului in 1939, Gradina de piatra (Le Jardin des rochers) este primul mare roman semnat de Kazantzakis inainte de emblematicul Viata si peripetiile lui Alexis Zorba. Amestec de jurnal, roman psihologic si de idei si poem, Gradina de piatra trateaza deja teme majore ale literaturii lui Kazantzakis – lupta si concilierea contrariilor, ilustrate exemplar de contrastul intre surasul imobil al lui Buddha sau splendidele gradini japoneze ce surprind eternitatea in grauntele de nisip si efervescenta modernizarii Chinei si Japoniei.

 
Dintre toate cartile lui Kazantzakis, Gradina de piatra este singura in care autorul-narator figureaza ca personaj principal. [...] Tema esentiala este cea a omului meditativ pus in fata semenilor care se daruiesc trup si suflet actiunii, prin forta momentului istoric – uneori in detrimentul sufletului. De aici cruzimea acestei relatari, in care multe elemente sunt veridice. Dar, in jurul acestei teme centrale, ce poezie, ce senzualitate! Cel mai mic obiect, cel mai insignifiant chip, cea mai marunta planta, totul este abordat cu tandrete si umor, chiar cu un fel de voluptate fizica, care detine un loc important in intreaga naratiune. – Aziz Izzet (fragment din prefata primei editii franceze)
 
Marii nostri gradinari au fost la inceput calugari budisti si au adus arta asta din China. Mai tarziu, arta a trecut la marii dascali ai ceremoniei ceaiului, la poeti, la pictori si, in sfarsit, la gradinarii specializati. Fiecare gradina trebuie sa aiba sensul ei, sa sugereze o notiune abstracta: seninatate, inocenta, pustietate sau mandrie si maretie eroica. Iar semnificatia trebuie sa corespunda nu numai cu sufletul proprietarului, ci si cu sufletul mai larg al generatiei sau al intregului sau neam. Fiindca ce valoare are un individ? E ceva efemer; in timp ce gradina, precum orice alta opera de arta, trebuie sa contina elemente de eternitate. – Nikos Kazantzakis, Jurnal de calatorie. Japonia, China

Editura: Humanitas

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!