Pachet Autor Ayaan Hirsi Ali

Ayaan Hirsi Ali
158,89 RON 127,11 RON
Pachetul Autor Ayaan Hirsi Ali contine 4 titluri:
  1. Nomada Din Islam in America
  2. Necredincioasa 
  3. Eretica 
  4. Prada 
Stoc epuizat

Durata de livrare: 1-3 zile lucratoare

Cod Produs: pachet_ayaan_ali Ai nevoie de ajutor? 0733.940.772
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)
Nomada Din Islam in America

Dupa ce a atras atentia intregii lumi cu Necredincioasa, cartea sa de memorii devenita bestseller international, Ayaan Hirsi Ali isi continua povestea in Nomada. Dorind sa fie cit mai departe de conflictele provocate de islamisti in Europa, ea hotaraste sa se stabileasca si sa inceapa o viata noua in America. Insa, odata ce rupe legaturile cu familia sa si ajunge aici, isi da seama ca trebuie sa renunte la toate superstitiile si conceptiile care o impiedica sa se integreze intr-o societate de tip occidental. Nomada este istoria unei familii dezbinate din cauza ciocnirii civilizatiilor si istoria emotionanta si adesea amuzanta a unei femei ce descopera America. Iar fiindca isi iubeste noua tara, nu poate sa-si alunge teama ca aceasta va repeta greseala Europei, care a subestimat islamul radical. Ayaan Hirsi Ali avertizeaza cu privire la pericolul reprezentat de islam, dar mai ales indeamna institutiile occidentale importante - inclusiv universitatile, organizatiile feministe si bisericile crestine - sa ia masuri pentru a-i ajuta pe imigrantii musulmani sa se integreze si sa evite astfel tentatia fundamentalismului si terorismului.

 



Prada
De ce se vorbeste atit de putin despre eruptia de violenta si hartuire sexuala din marile orase europene? Nimeni dintre cei aflati in pozitii de putere nu vrea sa recunoasca deschis ca problema are legatura cu sosirea a milioane de migranti – majoritatea barbati tineri – din tari majoritar musulmane. Ayaan Hirsi Ali prezinta statistici frapante, cauze penale si marturii personale pentru a demonstra ca, incepind cu valul de migratie din 2014-2015, Europa se confrunta cu o criza a violentei sexuale. Este o problema reala pe care, sustine autoarea, Europa – si intreaga lume – nu o mai poate ignora. Ea explica de ce atitia tineri musulmani care ajung pe acest continent comit acte de hartuire si violenta sexuala, identificind radacinile acesteia in lumea musulmana, de la poligamia institutionalizata pina la lipsa protectiei juridice si religioase pentru femei. Insa si europenii trebuie sa-si reformeze sistemul deficitar, iar americanii trebuie sa invete din greselile acestora – altfel apelurile de expulzare a noilor migranti musulmani din tarile occidentale vor deveni tot mai virulente.

„"Prada" vorbeste deschis despre un val de infractiuni de natura sexuala ce zguduie Europa asa-zis luminata. Ayaan Hirsi Ali apara  ferm drepturile femeilor si sustine un model nou de integrare pentru migranti. Lasind la o parte corectitudinea politica si abordarile traditionale, Prada ne aminteste in mod oportun ca libertatea – civilizatia chiar – nu este un drept  din nastere, ci fiecare generatie trebuie s-o cultive si s-o protejeze.” - Thomas Cotton

Eretica
„Eretica afirma ca musulmanii trebuie sa-si reevalueze conceptiile despre sex, bani si violenta... si perceptia asupra timpului." Independent Continuand calatoria de la o educatie islamica profund religioasa pana la un post la Harvard, autoarea face un apel puternic si argumentat pentru o reformare musulmana, ca singura modalitate de a pune capat ororilor terorismului, razboiului sectar si oprimarii femeilor si a minoritatilor. Astazi, afirma Ayaan Hirsi Ali, 1,6 miliarde de musulmani din lume pot fi impartiti intr-o minoritate de extremisti, o majoritate a musulmanilor care sunt loiali crezului, dar nu sunt inclinati sa practice violenta, si cativa disidenti care isi risca viata prin interogarea propriei religii. Dar exista un singur islam si, dupa cum arata Hirsi Ali, nu este nicio indoiala ca unele dintre invataturile sale cheie – nu in ultimul rand datoria de a purta un razboi sfant – sunt incompatibile cu valorile unei societati contemporane libere.

Necredincioasa

Ayaan Hirsi Ali este unul dintre cele mai controversate personaje din Europa, o tinta pentru teroristi si o eroina a timpurilor noastre. Crescuta intro familie nomada musulmana din Kenya, autoarea a supravietuit razboiului civil, mutilarii genitale si batailor crunte. A fost educata de catre imami in Kenya si Arabia Saudita ca daca nu isi acoperea capul, tragedii cumplite se abateau asupra ei, a fugit din Africa in Europa pentru a scapa de o casatorie impusa, a cerut azil politic si si-a inceput studiile politice si mai apoi lupta pentru dreptul femeilor musulmane si reformarea Islamului. Desi traieste sub permanenta amenintare, renegata de propriul tata si de intreaga familie, refuza tacerea. O carte care o sa-ti acapareze imaginatia, purtandu-te intr-o lume despre care probabil n-ai fi stiut niciodata. Pornind de la povestea ei individuala, creeaza o opera de dimensiuni universale, triburi, clanuri, familii, mutilare genitala, casatorii aranjate dezumanizare sunt doar cateva din problemele pe care Ayaan Hirsi Ali ni le aduce la lumina.


Fragment din volumul "Necredincioasa" de Ayaan Hirsi Ali:

 
"Am mers in puscarii, in penitenciarele din Rotterdam si Haga. In cele mai multe situatii era vorba despre cazuri de abuzuri violente; somalezii nu se implicau de obicei in acte de delapidare sau trafic de droguri. Dar, daca barbatii somalezi nu erau de acord, isi pierdeau cumpatul si insfacau o arma, era aproape in firea lor. Un barbat isi lovise proprietarul in cap cu un ciocan cand venise la apartament sa ceara chiria. Serviciile sociale l-au trimis la consilier, dar nu cred ca l-au inchis.
Am fost la scoli de corectie, la scoli pentru copii cu dizabilitati de invatare, scoli pentru copiii bolnavi mental sau pentru surzi. Odata, am fost chemata la o scoala sa-l ajut pe un profesor sa le explice parintilor despre copilul lor de sapte ani care era extrem de agresiv. Daca mai batea inca un copil, urma sa fie trimis la o scoala speciala, pentru comportament agresiv. Am avut probleme si in a cauta cuvinte in somaleza pentru a explica ce ar putea insemna comportament agresiv.
Baiatul si-a spus si el varianta lui: un copil scosese limba la el si zisese si ceva urat, asa ca l-a batut. Ceea ce facuse era in deplina concordanta cu ceea ce fusese invatat. In Somalia, tu atacai. Tu dadeai primul. Daca asteptai sa fii lovit, erai si mai umilit. Si eu fusesem invatata la fel.
Dupa ce am auzit povestea baiatului, parintii au spus:
 — Vedeti? Celalalt copil a inceput!
Profesoara, care era tanara, a zis:
— Dar celalalt copil nu l-a lovit, iar parintii, in cor, au exclamat:
— Nu trebuie sa astepte sa fie lovit! 
A trebuit sa cer sa mi se permita sa ma abat de la regula pe care trebuia sa o respect ca traducator si sa explic.
— Acolo de unde venim noi agresiunea este o tactica de supravietuire: ii invatam pe copiii nostri sa loveasca ei primii. Va trebui sa explicati mai mult.
Profesoara m-a privit de parca as fi fost nebuna. Mi-a zis ca daca tuturor copiilor li s-ar permite sa se loveasca unul pe altul atunci nu ar supravietui decat cel mai puternic care ii va teroriza pe ceilalti. Parintii dadeau din cap. Asta ii satisfacea, pentru ca ei voiau ca odrasla lor sa fie cea mai puternica.
In cele din urma, le-am spus parintilor:
— Uitati ce e, aici, in Olanda, daca lovesti pe cineva, ei cred ca e ceva in neregula cu tine. Aici se rezolva conflictele discutand. Daca fiul vostru va continua sa-i loveasca pe ceilalti copii, va fi dus intr-un loc unde sunt copii cu probleme psihice pentru a fi tratat.
Atunci m-au ascultat. Au cazut la intelegere si au convenit sa se intalneasca din nou. Cand s-a incheiat intrevederea, toti trei au spus cat de iluminatoare a fost pentru ei aceasta intamplare, sa realizeze ca poate exista o cultura atat de neobisnuita.
M-am dus acasa pe bicicleta mea, gandindu-ma: „De aceea Somalia e in razboi civil, iar Olanda, nu". Asta era toata explicatia. Oamenii din Olanda sunt de acord ca violenta nu este buna. Ei fac eforturi uriase pentru a-i invata pe copiii lor sa-si controleze agresivitatea si sa-si rezolve disputele verbal. Ei analizasera conflictele si pusesera la punct institutii care sa regleze toate aceste lucruri. Asta insemna sa fii cetatean.
Nu eram destul de puternica pentru a reflecta asupra acestor lucruri. Nu ma simteam pregatita sa ma intorc la intrebarea mea, de ce atat de multi imigranti — atat de multi imigranti musulmani — erau violenti, traiau din ajutorul social, erau saraci. Nu faceam decat sa acumulez toate aceste informatii. Dar incepusem sa vad ca musulmanilor din Olanda li s-a permis sa formeze propriul lor stalp in societatea olandeza, cu scoli proprii si cu modul lor propriu de viata, exact ca evreii sau catolicii. Erau lasati, in mod politicos, sa traiasca singuri, in propria lor lume. Ideea era ca imigrantii aveau nevoie de respect de sine, care nu venea decat dintr-un profund sentiment de apartenenta la comunitatea lor.”

Editura: Polirom, Rao

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!