Sergiu Nicolaescu. O poveste unica si o succesiune de intamplari ciudate - Boerescu Dan-Silviu
Regizorul roman care a inregistrat cel mai mare numar de spectatori la filmele sale – 1 miliard in lume si 130 de milioane acasa! – si omul care a avut curajul sa-l intrebe pe Ceausescu daca „Mihai Viteazul are voie sa iubeasca?” a fost el insusi un veritabil personaj de epopee cinematografica. Dimpotriva, el se considera o victima a politiei politice. Din familia sa au facut parte un ofiter de politie interbelic care l-a inspirat in conturarea faimosului „Comisar Moldovan” dar si un general avansat de Stalin si intim al Anei Pauker. Pentru unul din filmele sale istorice a avut oferta de a-i folosi pe Richard Burton si Liz Taylor, dar conducerea comunista a tarii s-a opus. A iubit si a fost iubit de multe femei frumoase si a fost casatorit de trei ori, ultima data cu Dana Nicolaescu, mai tanara ca el cu 46 de ani, care l-a idolatrizat si care i-a stat alaturi de la varsta de 16 ani.
„Nu trage, domʼ Semaca!” Viata ca-n filme a nepotului „Comisarului Moldovan” si al unui general… sovietic
Ceausescu n-a vrut-o pe Liz Taylor. Falsurile din filmele istorice ale lui Sergiu Nicolaescu
„Revolutia” din 1989, rolul principal dintr-un film istoric… pe viu
Iubitele si cele trei neveste. Omul care i-a furat nevasta lui Ion Tiriac si adolescenta cu 46 de ani mai tanara. Scandalul presupusilor fii ai cineastului
„Un fleac! M-au ciuruit…” Ciudatul scenariu din spatele unei incinerari controversate si cenusa raspandita in trei zari. Misterul paltonului alb de la ceremonia funerara
Marile personalitati ale societatii si culturii romanesti, din ultima suta de ani venind pana spre contemporaneitate, au avut biografii si cariere care ascund inca multe secrete, dintre care unele pot deranja opinia publica pudibonda. Insa, cu totii, cei care au tinut capul de afis al vietii publice au trait fiecare clipa intens, patimas chiar! De aici si incadrarea lor in categoria marilor romani cu... DESTINE CONTROVERSATE!
Dar, chiar daca unele detalii pot parea socante si contrazic violent miturile, zdruncinand uneori din temelii soclurile statuilor ridicate in subconstientul colectiv, de ce ne-am (auto)cenzura in continuare, facandu-le, practic, o mare nedreptate acestor oameni cu adevarat fabulosi, pe care nu vom inceta sa-i iubim in continuare?