Didactica predarii informaticii

Cristian Masalagiu, Ioan Asiminoaei
-15%
36,95 RON   31,41 RON
Calculatorul este folosit in prezent pe scara tot mai larga si in domenii din cele mai diverse, de la gestionarea unor evidente simple, procesarea imaginilor si realizarea de conferinte online, pina la urmarirea si reglarea unor procese industriale sau dirijarea activitatii unui aeroport.
In stoc

Durata de livrare: 1-3 zile lucratoare

Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9789734633883 Ai nevoie de ajutor? 0371.14.94.92 / WhatsApp 0725.754.388
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Descriere
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)

Editia a II-a revazuta si adaugita
 
Calculatorul este folosit in prezent pe scara tot mai larga si in domenii din cele mai diverse, de la gestionarea unor evidente simple, procesarea imaginilor si realizarea de conferinte online, pina la urmarirea si reglarea unor procese industriale sau dirijarea activitatii unui aeroport. Didactica predarii informaticii analizeaza tehnicile de predare-invatare a acestei discipline in invatamintul preuniversitar. Partea teoretica include notiuni de baza specifice programarii pe calculator, metode de elaborare a algoritmilor, structuri de date clasice de tipul listelor, stivelor si cozilor, teorii legate de grafuri si arbori. In anexe, cei interesati gasesc exemple suplimentare de proiecte didactice, subiecte date la examenele de bacalaureat si admitere in invatamintul superior de specialitate sau la examenele de grad si definitivat, precum si resurse utile pentru buna desfasurare a procesului didactic. Adaugit si integral revizuit, volumul ofera informatii actualizate despre metodo-logiile de predare a informaticii, venind in sprijinul profesorilor din invatamintul preuniversitar, dar si al elevilor si studentilor care doresc sa-si aprofundeze cunostintele in domeniu.
 
Din cuprins:
Curriculum, instruire, evaluare • Principii didactice si didactica formarii de competente • Metode, tehnici si procedee didactice • Paradigme de programare • Proiectarea algoritmilor – sortare si cautare • Structuri de date: liste, stive, cozi • Teoria grafurilor si a arborilor

Fragment din cartea "Didactica predarii informaticii" de Cristian Masalagiu, Ioan Asiminoaei

"1.1.4. Programele scolare (analitice, curriculare)

 
Programele scolare au trecut printr-un proces complex de elaborare si revizuire in viziune curriculara, presupunand o reproiectare interactiva a obiectivelor, continuturilor, activitatilor de invatare si a principiilor si metodelor de evaluare. Programele scolare (analitice) stabilesc continutul disciplinelor (de informatica), pentru fiecare an de studiu si materie, pe niveluri, filiere, profiluri si specializari, precum si pe forme de invatamant. Acestea precizeaza ce cunostinte, priceperi, deprinderi trebuie sa-si insuseasca elevii in anul de studiu respectiv si care este succesiunea in care trebuie ele dobandite. Programele sunt elaborate de comisia de specialitate a MENCS, sub coordonarea Consiliului National pentru Curriculum (CNC), din care fac parte cadre didactice cu experienta din invatamantul universitar, profesori de liceu cu rezultate deosebite in activitatea la catedra, inspectori scolari din cadrul inspectoratelor judetene si al ministerului, psihopedagogi si cercetatori de la Institutul de Stiinte ale Educatiei (ISE). Realizate in concordanta cu noile planuri-cadru, urmarind o descongestionare rationala a continuturilor, actualele programe scolare reprezinta o adevarata revolutie didactica in ceea ce priveste conceptele de formare a competentelor de nivel superior, de invatare in clasa, de studiu in grup, de invatare asistata de calculator, de autodocumentare etc. O programa scolara adecvata este rezultatul unui exercitiu colectiv, desfasurat sub semnul unui profesionalism specific, dar nu exclude inovatia curriculara locala, la nivelul individului sau colectivului didactic. Este imperios necesara parcurgerea urmatoarelor etape:
- elaborarea individuala (propuneri de programa), care se face de catre colectivele de catedra ale unitatilor de invatamant sau de catre cadrele didactice, individual;
- analiza propunerilor si elaborarea colectiva; aceasta presupune stabilirea formei finale a unei propuneri de programa de catre echipe de lucru, stabilite, de regula, de catre comisia de specialitate a ministerului de resort;
- prezentarea si argumentarea in fata comisiei de specialitate a ministerului a formei stabilite de echipele de lucru."

An AparițIe: 2016

Pagini: 312

Isbn: 978-973-46-3388-3

Colectie: Collegium. Metodica

Format: 230 x 160 mm

Editie: Necartonata

Editură: POLIROM

Editura: Polirom

Scrie un review


close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!