Cartea de fata este un ansamblu coerent de raspunsuri la intrebarile pe care le suscita inevitabil o lume a educatiei in plina transformare: cum sa construim un cadru curricular si un curriculum; ce relatie exista intre un curriculum si programele de studii ale diverselor discipline; cum se defineste si cum se construieste o competenta; cum formam competentele printr-un curriculum.
"Aceasta carte este o lectura, indraznesc sa spun, obligatorie pentru oricine lucreaza in educatie sau este interesat de ceea ce se intampla in acest domeniu. Daca intelegem cu totii in acelasi fel aceste concepte de baza, atunci putem sa facem reforma curriculara si sa centram educatia pe competente. Numai vorbind aceeasi limba (conceptuala), vom avea incredere unii in altii, vom putea lucra impreuna toti cei interesati. O incredere bazata pe intelegerea a ceea ce vrem sa facem." - prof. dr. Mircea Miclea
Cuprins
Conceptul de curriculum - Curriculum: o problematica - Societati in schimbare: intrebari puse sistemului scolar - Curriculum si programa de studii: un indispensabil raport de incluziune ierarhica - Curriculum: o clarificare conceptuala - Utilitate: functiile unui curriculum - Caracteristici: profiluri de curriculum - Un curriculum operational - Variabilitatea curriculumului: forme si curente - Competenta: o notiune revizuita dintr-o perspectiva centrata pe situatie - Competenta actional-situationala - Competenta explicitata si reflectata