Lucrarea face parte din seria Promovarea sanatatii mintale in gradinite si scoli, conceputa de un colectiv de profesori de la Universitatea „Babes-Bolyai”, sub coordonarea prof.univ.dr. Adriana Baban, prof.univ.dr. Oana Benga, prof.univ.dr. Adrian Opre, si propune o serie de ghiduri care se adreseaza cadrelor didactice, psihologilor si consilierilor scolari, furnizorilor de servicii educationale, specialistilor in stiinte comportamentale.
Elevii care manifesta probleme de comportament si disciplina atrag cel mai mult atentia cadrului didactic, deoarece aceste comportamente interfereaza cu activitatile de invatare. Cel mai adesea, cadrele didactice solutioneaza aceste probleme intervenind dupa aparitia acestor comportamente indezirabile prin atentionari verbale, excludere, scaderea notei la purtare etc. Insa, de cele mai multe ori, efectul nu este cel asteptat, deoarece interventia nu tine cont de intelegerea factorilor care determina si mentin manifestarea acestor comportamente. In acest context, derularea unei analize functionale ajuta cadrul didactic sa inteleaga scopul comportamentului problematic, dar si sa identifice planuri de disciplina adecvate nevoilor de la grupa / clasa.