Pachet Autor Friedrich Nietzsche - 4 TITLURI

Friedrich Nietzsche
115,00 RON 97,75 RON
Pachetul Autor Friedrich Nietzsche - 4 TITLURI contine:
  1. Amurgul idolilor
  2. Nasterea tragediei
  3. Asa grait-a Zarathustra
  4. ECCE HOMO. Cum devii ceea ce esti
Stoc epuizat

Durata de livrare: 1-3 zile lucratoare

Cod Produs: pachet_friedrich_nietzsche Ai nevoie de ajutor? 0371.14.94.92 / 0725.754.388
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)
Asa grait-a Zarathustra
„Si-abia atunci, cind voi cu totii va veti fi lepadat de mine, am sa ma-ntorc din nou la voi.
Da, cu alti ochi ii voi cauta atunci, o, frati ai mei, pe cei pe care-odata i-am pierdut; si cu-alta dragoste atunci va voi iubi.
Si inca-o data-o sa-mi deveniti prieteni si fii ai unei singure sperante: caci pentru-a treia oara am sa fiu cu voi, spre-a celebra cu voi Marea-Amiaza.
Si-aceasta Mare-Amiaza este atunci cind omul la mijlocul cararii sale va sta-ntre animal si Supraom, sarbatorindu-si drumul spre amurg drept cea mai nobila speranta-a sa: caci este drumul inspre-o noua dimineata.
Si-n clipa aceea chiar cel ce-apune se va binecuvinta, pentru ca trece-o vama mai inalta; iar soarele cunoasterii sale-i va fi atunci in crucea zarii nemiscat. Morti sint toti zeii: acum noi vrem ca Supraomul sa traiasca – aceasta ne va fi cindva, in crucea-Amiezii celei Mari, vointa ultima!“ (Friedrich NIETZSCHE)
 FRIEDRICH NIETZSCHE, filozof al culturii, filolog, scriitor, una dintre figurile ilustre ale gandirii moderne din secolul al XIX-lea, s-a nascut la 15 octombrie 1844 la Rocken, langa Lutzen, in Germania, intr-o familie de pastori luterani. Dupa studii liceale la colegiul din Pforta, urmeaza cursurile universitatilor din Bonn si Leipzig, mai intai la Facultatea de Teologie, apoi la cea de Filologie Clasica, avandu-l ca profesor pe cunoscutul Friedrich Wilhelm Ritschl. Distingandu-se, inca din timpul studiilor, ca un stralucit cercetator, Nietzsche este propus de Ritschl pentru catedra de filologie clasica la Universitatea din Basel, unde ocupa, in 1869, un post de profesor. Din acea perioada dateaza prietenia lui Nietzsche – el insusi muzician si compozitor – cu Richard Wagner, a carui personalitate a avut asupra gandirii nietzscheene o influenta substantiala. Decisiva a fost insa, pentru Nietzsche, intalnirea cu filozofia lui Schopenhauer. In 1872 apare Nasterea tragediei din spiritul muzicii, studiu ce s-a bucurat de un deosebit ecou; intre 1873 si 1876 apar Consideratii inactuale – o culegere de studii si reflectii filozofice. Incepand cu 1876, starea sanatatii sale se inrautateste treptat, astfel incat, in 1879, renunta la postul de profesor, stabilindu-se alternativ in Elvetia, la Sils-Maria pe valea Innului, in Italia si in sudul Frantei, consacrandu-se doar scrisului. Din 1878 dateaza Omenesc, prea omenesc, iar in 1881 apare Aurora. Ganduri asupra prejudecatilor morale. In 1882 publica Stiinta voioasa, urmata de Asa grait-a Zarathustra (1883–1884), Dincolo de bine si de rau (1886), Despre genealogia moralei (1887), precum si de noi editii ale lucrarilor anterioare. In 1889 apare Amurgul idolilor. In acelasi an, Nietzsche, grav bolnav psihic, este internat in diferite clinici. Dupa cateva intervale de remisiune, in care se ocupa de reeditari, de traduceri din operele sale si de corespondenta, se stinge din viata in 1900, la Weimar.

ECCE HOMO. Cum devii ceea ce esti
„Cat de mult adevar suporta, cat de mult adevar indrazneste un spirit? Aceasta a devenit pentru mine, in tot mai mare masura, unitatea de masura a valorilor. Eroarea (credinta in ideal) nu este orbire, eroarea este lasitate... Fiecare realizare, fiecare pas inainte in cunoastere purcede din curajul, din duritatea fata de sine insusi, din puritatea morala fata de sine insusi... Eu nu resping idealurile, imi pun pur si simplu manusi in fata lor... Eu vin din inaltimi pe care nici o pasare nu le-a intalnit in zborul ei, cunosc abisuri in care nu s-a ratacit inca nici un picior de om. Mi s-a spus ca e cu neputinta sa mi se mai lase din maini o carte de-a mea odata ridicata – eu tulbur pana si odihna de noapte... Nu exista in sensul acesta carti mai superbe si in acelasi timp mai rafinate.“ (Friedrich NIETZSCHE)

 

Nasterea tragediei
Miza Nasterii tragediei consta in a gasi un drum alternativ spre escamotarea “spiritului istoric si critic”, printr-o revenire la continuum-ul dintre viata si mit. Or, Richard Wagner, prin sincretismul operei sale, ii pare lui Nietzsche ca ar fi redescoperit originaritatea elina, incarcata de suferinta si tensiune si, astfel, autentica. Filozofia culturii pe care o practica Nietzsche este o intersectie a cunoasterii estetice si a eticii responsabili­tatii politice, o contiguizare a cognitivismului si a moralitatii de tip civic. De aici deriva si violenta respingerii de catre filozoful german a meditatiei de catedra, capabila doar de reflectarea decadentei unei lumi delabrate.

A reciti textul lui Nietzsche inseamna a asista la un proces de schimbare a starii de agregare a discursului filozofic si a trai fiecare paragraf cu intensitatea emotiilor poematice. Tocmai de aceea, Nietzsche e fie un antinationalist german, fie un filosemit, fie parintele fondator al nazismului, ca unul dintre autorii favoriti ai lui Adolf Hitler. Alaturi de Wagner, de altfel...

Amurgul idolilor
Valorile, ideile dupa care s-au calauzit indeobste filozofii apar in aceasta opera tarzie a lui Nietzsche drept idoli, drept zei care au incremenit intr-o eternitate statuta si a caror evolutie pe scena lumii, prin urmare, s-a incheiat. Filozoful lucid, intelegand oboseala bolnavicioasa a spiritului vremii, are atunci drept imperativ anuntarea, adica grabirea sfarsitului acestui spirit. Un exemplu paradigmatic de idol, lumea adevarata, lumea ideilor lui Platon, s-a retras treptat in sine, a ajuns inaccesibila, indemonstrabila, incognoscibila, iar pentru om a devenit o idee nefolositoare, superflua. Lichidarea ei este un imperativ. Dar, odata acest idol lichidat, ce lume mai ramane? Cea a aparentei, cea in care simturile isi subordoneaza ratiunea, iar corpul e mai valoros decat intelectul? Insa „odata cu lumea adevarata am lichidat-o si pe cea aparenta“! Acesta, ne spune Nietzsche, e ceasul lui Zarathustra, vestitorul unei lumi noi, aflata dincolo de opozitia dintre lumea aparenta si lumea adevarata. Ca sa poata fi inteles mesajul lui Zarathustra, e necesara demascarea idolilor. Altfel spus, pentru a intelege Asa grait-a Zarathustra trebuie sa te pregatesti descifrand sensul Amurgului idolilor.

 

Editura: Humanitas, Cartex

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!