Recenzie Verity de Colleen Hoover - Parere Completa

Colleen Hoover a scris peste zece bestselleruri New York Times și a adus cititorilor săi povești unice și captivante. „Verity” este romanul care te face să te îndrăgostești de această scriitoare, talentul și măiestria cuvintelor transmițând emoție și impregnându-se în inima și mintea celui care lecturează.

Viața lui Verity, o faimoasă scriitoare, este dată peste cap atunci când un accident o imobilizează. Seria de cărți la care lucrează rămâne neterminată, situație care îi oferă prilejul lui Lowen, o scriitoare fără un success răsunător, să continue munca uneia dintre cele mai talentate autoare ale momentului.

Verity este un roman despre iubire, încredere, trădare și, nu în ultimul rând, despre pasiunea și dăruirea pe care un artist o transpune în munca sa.

Pe Verity o descoperim pas cu pas, prin intermediul documentării lui Lowen, cercetările făcute de femeie pentru a putea intra în rolul artistului pe care trebuie să îl înlocuiască trezind în noi stupoare, milă, dezgust, teamă, iubire și regret.

Apropierea dintre Lowen și Jeremy (soțul lui Verity) aduce în atenția cititorului o dublă poveste de iubire: cea din prezent, dintre Lowen și Jeremy, și cea din trecut, dintre Verity și Jeremy. Tragediile din familia Crawford au lăsat urme adânci în sufletul lui Jeremy, dar amploarea acestora este înțeleasă abia la final.

Pierderea celor două fiice ale soților Crawford și povestea amoroasă care a stat la baza mariajului celor doi ne este relatată prin intermediul manuscrisului găsit de Lowen, o autobiografie a lui Verity. Cartea alternează două planuri ale narațiunii: realitatea din prezent - ce înglobează cercetările lui Lowen, interacțiunea acesteia cu Jeremy și băiatul acestuia și incidentele stranii ce au legătură cu Verity, ciudățenia evenimentelor speriind-o pe Lowen și oferindu-i cititorului fiori pe șira spinării -, și trecutul lui Verity, fiind pus accent pe povestea de iubire dintre Jeremy și Verity, o poveste pe cât de înflăcărată și profundă, pe atât de bolnăvicioasă și violentă.

Mărturisirile făcute de Verity în manuscrisul ce devine un catalizator al evenimentelor o frapează pe noua locuitoare a casei soților Crawford și o pun pe Lowen într-o situație complicată: să îi mărturisească lui Jeremy secretele soției sale, să îi aducă la cunoștință cruzimea, perfidia și atrocitățile de care a fost în stare soția sa, lăsând astfel să se înțeleagă indiscreția ei de a le citi cele mai intime secrete?

Suspansul și teama sunt atent împletite cu iubire până la obsesie și momente de dragoste fizică pasionale până la nebunie. După clipele petrecute în compania lui Jeremy, descrierile scenelor fierbinți de dragoste dintre Verity și soțul ei, citite chiar din patul în care cei doi și-au trait iubirea, precum și descoperirea celor mai întunecate și diabolici laturi ale femeii pe care a admirat-o și considerat-o mult peste nivelul și capacitățile ei, stârnesc în Lowen sentimente contradictorii. Repulsia simțită de Lowen față de comportamentul lui Verity este depășită doar de gelozia și invidia pe care aceasta o resimte atunci când descoperă viața amoroasă picantă a celor doi.

Descrierile scenelor fierbinți și ale momentelor de extaz trăite de Verity în patul conjugal o rănesc și o incită pe Lowen în egală măsură, fascinația și iubirea obsesivă a femeii căreia îi ia locul în viața profesională și, treptat, în cea personală trezind în ea instinctul de apărare față de bărbatul pentru care începe să nutrească o iubire profundă, o dragoste ce se vrea a fi vindecătoare și de la care se dorește o renaștere emoțională a celor implicați.

Colleen Hoover își uimește cititorul cu fiecare capitol, cu fiecare detaliu al poveștilor din trecutul și prezentul celor implicați. Elementele horror nu lipsesc și dau lecturii „un gust” de neuitat. Scriitura elegantă, caldă și armonioasă fac ca această carte să fie devorată, absorbită literă cu literă, cuvânt cu cuvânt, trăind groaza, ura și iubirea protagoniștilor săi.

„Verity” este în același timp o dramă. O poveste tulburătoare despre pierdere și despre transformarea iubirii în funcție de unghiul din care este privită. Cât de departe ar merge o femeie din iubire și gelozie? Cât de departe ar merge un scriitor pentru arta sa? Cât de mult ar putea transforma durerea percepția asupra perechii perfecte? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările care vor măcina mintea cititorului ajuns la final. Dacă pe tot parcursul atenția cititorului este mereu solicitată de suspansul și elementele de groază înșiruite cu măiestrie, finalul este o lecție crudă pentru cititor și pentru Lowen. Urmând firul narațiunii din manuscrisul lui Verity, dezgustul, repulsia și ura apar natural, dar în final întrebările abia încep să apară.

Recomand Verity pentru originalitatea și finețea de a împleti cele mai complexe sentimente și trăsături umane într-o poveste care să te țină cu sufletul la gură. Dragostea și ura, frumusețea și grotescul uman sunt exprimate de către autoare prin arta cuvintelor, prezentând publicului o poveste ce trebuie citită.

de Lăcrămioara Neamțu

Poti cumpara cartea de AICI.